انتقال نظامیان آمریکایی از شرق سوریه به غرب عراق-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

انتقال نظامیان آمریکایی از شرق سوریه به غرب عراق

وزیر دفاع آمریکا از انتقال تدریجی ۷۰۰ نظامی این کشور از سوریه به عراق خبر داده است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 20
کد خبر: ۲۵۴۱۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ دو هفته پیش بود که پس از گفتگوی ترامپ با اردوغان، کاخ سفید از عقب نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه خبر داد. رخدادی که به منزله ی چراغ سبزی برای حمله ارتش ترکیه به مواضع کُردها در شمال سوریه تلقی می شد.

 

با خروج تدریجی نظامیان آمریکایی از سوریه، احتمالات مختلفی در رابطه با انتقال آن ها مطرح شد تا آنکه شب گذشته وزارت دفاع آمریکا از انتقال آنان به غرب عراق خبر داده است.

 

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، روز یکشنبه ۲۸ مهرماه گفته است، نیروهای نظامی آمریکایی مستقر در شمال شرقی سوریه به غرب عراق منتقل خواهند شد.

 

به گزارش آسوشیتدپرس، مارک اسپر به هنگام سفر به منطقه خاورمیانه به خبرنگاران گفته است، نیروهای آمریکایی به عملیات نظامی خود علیه داعش در این منطقه ادامه خواهند.

 

طبق این گزارش٬ وزیر دفاع آمریکا احتمال عملیات نیروهای نظامی این کشور در عراق و سوریه را رد نکرده است.

 

به دنبال این اظهارات وزیر دفاع آمریکا، یک مقام این وزارتخانه به خبرگزاری رویترز گفت طرح انتقال این نیروها "قطعی" نیست و ممکن است تغییر کند.

 

به جز این نیروها، آمریکا در حال حاضر نزدیک به ۵ هزار نیرو در عراق دارد که عمدتا مشغول "آموزش" نیروهای عراقی هستند.

 

به دنبال تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمرکا برای خروج نیروهای این کشور از سوریه، ترکیه عملیاتی را در شمال سوریه برای به بیرون راندن نیروهای کرد آغاز کرده است.

 

این تصمیم ترامپ انتقادهای زیادی را از جمله در داخل حزب جمهوریخواه به همراه داشت.

 

آتش‌بس موقتی برای خروج نیروها و غیرنظامیان از شمال سوریه برقرار شده اما هر دو طرف یکدیگر را به نقض آن متهم می‌کنند.

 

کردها می‌گویند ترکیه اجازه خروج غیرنظامیان و زخمی‌ها از منطقه را نمی‌دهد.

 

کردها گفته‌اند باید یک راهرو بشردوستانه برای خارج کردن مردم شهر راس‌العین ایجاد می‌شد اما چنین اتفاقی نیفتاده است.

 

آنها گفتند خارج کردن مردمان غیرنظامی و زخمی‌های درگیری‌های اخیر از این شهر "غیرممکن شده است."

 

عملیات ترکیه در داخل خاک سوریه باعث بروز یک بحران انسانی دیگر شده و صلیب سرخ بین‌الملل می‌گوید به دنبال عملیات ترکیه در شمال سوریه ۲۰۰ هزار سوری خانه و کاشانه خود را ترک کرده‌اند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده